Chapka

Deze winter heb ik eindelijk dé chapka gevonden. Ik ben al jaren op zoek naar naar een (nep)bontmuts om de winter te kunnen trotseren, en dit jaar was het eindelijk zover. Ik had de chapka al vroeg in het jaar gespot, maar toen was de temperatuur nog niet zo erg gedaald waardoor ik dacht te kunnen wachten tot de prijs dat wel zou doen. Een aantal weken later zetten kou en regen de winter in, en vervloekte ik mezelf niet de bontmuts gewoon te hebben gekocht toen ik hem voor het eerst had gezien.

In het weekend was het eindelijk tijd om het begeerde item te gaan halen. Op weg vlogen de ergste scenario’s door mijn hoofd, ik zou aankomen en net op dat moment zou de laatste muts over de toonbank gaan, of hij was al lang uitverkocht en nergens meer verkrijgbaar, of hij was er nog maar alleen in te kleine maten, enzovoorts…

Zenuwachtig ging ik de winkel in, vrezend voor het ergste. Maar gelukkig, tussen de winter breisels was er nog één licht grijze, oh zo zachte chapka, in mijn maat en bovendien afgeprijsd tot -50%. (Ik heb blijkbaar een groot hoofd, dus het is soms wel erg moeilijk om hoeden en mutsen te vinden die niet een dikke streep op mijn voorhoofd achterlaten. Al jaren speur ik dus ook de mannenafdelingen af, op zoek naar grotere hoedjes).

Deze winter heeft mijn bontmuts mijn hoofd perfect warm gehouden, ik hield hem soms zelfs binnen op wanneer het naar mijn mening niet warm genoeg was. Een aantal van mijn vrienden zijn mijn bontmuts ‘het konijn’ gaan noemen en gaven hem af en toe een liefkozend aaitje (ook als hij zich op mijn hoofd bevond). Ook vriendje K. vond het wel aandoenlijk dat ik onafscheidelijk was geworden van de muts totdat ik op een avond het konijn mee naar bed wilde nemen (ik ben een rasechte koukleum), daar trok hij de streep, achteraf gezien wel terecht.

Vandaag is het konijn voor het eerst sinds zijn aankoop thuis gebleven, gezien het zachte weer en het smelten van de laatste beetjes ijs kon ik het echt niet meer verantwoorden om hem nog mee te nemen. Maar mocht er weer zo’n koudegolf over Europa trekken, dan gaat de chapka vrolijk weer mee!

One comment

  1. Pingback: Frappuccino & Vogue NL « She Wears

Leave a Reply

