Feels Like You

Ik heb heel lang geen parfum gedragen, tot mijn twintigste verjaardag ongeveer. Toen pas heb ik ‘mijn’ geurtje gevonden.

Na het lezen van ‘Das Parfum’ van Patrick Süskind had ik wel wat uitgeprobeerd met parfums die mijn ouders in huis hadden, maar dat was niet zo’n succes geweest. Wel was ik geprikkeld door het idee van ‘eigen’ geur, een parfum wat je als persoon zou kenmerken en herkenbaar zou maken voor anderen. Maar hoe kies je je parfum uit? Hoe kies je wat bij je past, en moet je dat dan wel zelf doen? Aangezien je je eigen natuurlijke geur niet ruikt is het misschien wijs om iemand mee te nemen die je kan adviseren.

Voor mijn twintigste verjaardag ben ik met mijn broertje een parfum gaan uitzoeken. Op een drukke zaterdagmiddag zijn we dus de Douglas binnengestapt en hebben nogal wat tijd doorgebracht al rondsprayend, ruikend, zwaaiend en bekritiserend. Ik had het appel-flesje van DKNY altijd al erg mooi gevonden maar de geur paste voor geen meter bij mij, we waren allebei benieuwd hoe J’adore nou eigenlijk echt rook en we hebben zelfs nog wat mannen parfums getest. Uiteindelijk, na een stapel gebruikte geurstrookjes te hebben verzameld kwamen we aan bij Chanel, en toen klikte het meteen.

‘Ja, dit is ‘m!’ – Victorie, eindelijk. Te midden van alle obscure en onbekende geurtjes was ik dan toch beland bij een van de bestsellers van de parfum industrie, een geur die miljoenen vrouwen dragen op deze planeet, en dat was ‘mijn’ geur… Op dat moment een beetje teleurstellend dat je zoveel moeite hebt gedaan om dé geur te ontdekken en dan terecht komt bij een klassieker.

Gelukkig ruik ik mijn Coco Mademoiselle vrijwel nooit bij anderen en blijft het een geur die mij een ‘eigen’ gevoel geeft. En misschien is dat het geheim van dé geur: door hem te dragen maak je het tot je eigen parfum en ben je dus uniek.

2 comments

  1. Leuke tekening !! De geur ken ik spijtig genoeg (nog) niet, maar lijkt me heel classy 😉

    • Dankjewel! Als je deze ruikt zul je ‘m waarschijnlijk herkennen, er zijn zo veel vrouwen die deze dragen!

Leave a Reply

