Pretty in Pink

pink colbert
Het perfecte roze jasje. Ik heb hem gevonden!
Ik wilde iets meer color pop in mijn jasjes want op dit moment is het een groot zwart-donker-blauw-en-beige festijn, niet bepaald innovatief of spannend. Dan ben ik op dit moment wel van de zalmroze en perzik shirts, maar die komen niet echt tot hun recht in februari. Dus jasje, met een mooi kleurtje graag. Ik heb getwijfeld: geel vond ik nog iets te gedurfd (ik kan elke hoge hak hebben die ik tegenkom, maar kleur is niet mijn forte, over de hakken later meer), groen misschien, nee geen groen, ik wil al een groene jurk zoals deze, rood leek me niks, paars komt bij mij niet naar binnen, maar roze, waarom geen roze? Maar dan wel een mooie roze, niet knal roze of fluo pink, dat gaat mij nog te ver.
Op de middelbare school droeg vriendin Y. altijd wel iets roze (en een fel gele rugzak), ik weet niet of het een doel opzich was om élke dag roze te dragen, maar zo is het bij mij bij gebleven. Waarschijnlijk heb ik daardoor een roze-overdosis opgelopen en heeft het een tijd geduurd voordat ik überhaupt weer iets roze wilde kopen. Maar nu was het zover, na de zacht roze blousjes, de zalmroze shirts, het oud roze rokje, de warmroze sjaal die ik van mijn moeder heb gekregen deze winter: roze staat me wel erg goed vond ik, maakt een bleke winter-huid toch net wat mooier.
Dus ik hield mijn ogen al een tijdje open voor een mooi roze colbertje, totdat ik hem afgelopen zondag vond, juist op een moment dat ik er niet naar op zoek was. Ik was boodschappen gaan doen maar ondertussen afgedwaald naar de winkelstraat, gebeurt wel vaker… En net op het moment dat ik besloot toch maar echt richting Albert Heijn te lopen zag ik in de deuropening van een winkel een prachtig roze jasje hangen! Warm roze met oud roze voering, mouwen die (eindelijk) lang genoeg waren, en een van de twee laatste exemplaren was zowaar in mijn maat.
Conclusie van dit verhaal: ik ben gewoon heel blij met mijn nieuw roze colbertje en dat ik hem nog heb mogen vinden.
One comment

  1. Mara Greiner

    Your scetches are gorgeous! I would totally wear this outfit! Amazing work!

Leave a Reply

