Vogue Nederland over 7 dagen

vogue nl cover

Haar accessoire van Métier d'Art collectie van Chanel 2011

Zo, het is bijna zover, over een week ligt de eerste Vogue Nederland op de mat. Nu het nog maar een week duurt ging ik me afvragen wat ik eigenlijk verwachte van het nieuwe blad. Ik moet zeggen dat ik gemengde gevoelens heb.

Aan de ene kant ben ik bang voor een té Nederlands blad. Het eerste nummer zou ook 100% van eigen bodem zijn, en dan hoop ik stiekem een beetje dat ze België maar even inlijven want dan kunnen we tenminste iets van de Antwerpse Zes verwachten. Ik moet toegeven dat ik geen grote fan ben van de nederlandse mode, vaak vind ik het ‘kunst voor de kunst’, schreeuwerig en/of weinig smaak hebben. En ik hoop deze kant van de nederlandse mode dus niet terug te zien in Vogue. Gelukkig hebben we nog altijd Viktor&Rolf.

Aan de andere kant was Karin Swerink wel erg goed als hoofdredactrice van de Glamour, ze is niet voor niets gekozen voor Vogue, hoewel een buitenlandse hoofdredactrice misschien wel een frissere blik zou kunnen werpen op nederlandse mode (denk bijvoorbeeld aan Anna Wintour voor de Amerikaanse Vogue, Anna Dello Russo als editor-at-large voor Vogue Japan). Maar als we kijken naar een andere hoofdredactrice van Glamour die naar Vogue ging, Carine Roitfeld, dan kunnen we alleen maar hopen dat de toekomst er voor Karin net zo mooi uit zal zien.

Ik kan me nu wel heel lang gaan afvragen hoe Vogue Nederland eruit zal zien, uiteindelijk zal ik toch echt nog een week moeten wachten om het antwoord te hebben. En in de tussentijd hopen op het beste!

Leave a Reply

