Frappuccino & Vogue NL

spring sitting

kanten jurkje van Vero Moda

Voor mij begint de lente niet echt op rokjesdag, want vaak speelt iedereen vals met een dikke 60 deniers panty. Dus heb ik besloten dat de lente begint op de dag dat ik mijn eerste frappuccino drink. En waarom dat zo is:

Ik ben een koukleum, een van de beste ter wereld denk ik. Zelfs met mooi weer iets koud aanraken en mijn handen veranderen in ijspegels. Zelfs in de zomer heb ik een sjaal bij me. In de winter heb ik een muts nodig, anders kom ik bibberend en rillend weer binnen van twee minuutjes buiten zijn.

Maar op het moment dat ik dus een frappuccino bestel, betekent dat tien minuten lang een koude beker vasthouden (ja, ik weet dat je ook zo’n kartonnen houdertje erbij kan vragen, maar dat vergeet ik steeds). En als ik de uitdaging aan durf, betekent het dat de zon schijnt, de temperatuur flink is gestegen en meestal ook dat de lente is begonnen.

En gister is de lente dus begonnen. Na heerlijk door de stad te hebben gestruind met vriendje K. was het tijd voor de officiële opening van de lente, frappuccino in de hand en zonnebril op.

Wanneer begint de lente volgens jullie? Toch rokjesdag of iets anders?

En nu Vogue NL. Ik moet jullie waarschuwen, ik ben er niet echt over te spreken. Ik heb me er nogal aan geërgerd, ik wilde eerst een review schrijven, maar het lijstje negatieve punten werd zo lang dat ik besloot hier geen artikel aan te besteden. Het komt erop neer dat ik de Nederlandse versie niet Vogue waardig vind, het niveau is te laag.

Niet in alle opzichten natuurlijk, want de shoot met Bette Franke was prachtig, hier en daar een leuk artikel en vooral ook het  interview met Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin vond ik geweldig.

En nu ben ik benieuwd, wat vonden jullie van de Nederlandse Vogue?

3 comments

  1. Ik vond ‘m ook tegenvallen! Ik was naar de Bijenkorf in Maastricht gegaan voor de collector’s edition. Noujah… Er zat een mooie doos omheen, dat was het. Dat vond ik al een tegenvaller!
    En nu weet ik dat Vogue altijd vol staat met reclame. Maar dat de editorial pas op pagina 45 begint? En dat die in het Engels is? Was er verder ook niet heel erg over te spreken helaas….
    Nja… Ik heb er in ieder geval een mooi collectors item bij, staat mooi op de salontafel 😉

    • Tja, ik ben de hele dag naar mijn brievenbus gerend om te kijken of hij er al in lag. En toen was het eindelijk zover… zit er niet eens een mooie doos omheen! Ik kreeg hem gewoon in een plasticje, en daarbij viel niet alleen de cover heel erg tegen, maar ook de binnenkant… Ik heb niet meer heel veel hoop over.
      Maar nouja, binnenkort schrijf ik een stuk over magazines die wél goed zijn (en betaalbaar).

  2. Helemaal mee eens!

Leave a Reply

