Salamander Ring

Zo, eindelijk weer een nieuwe post! Het duurde even om deze tekening af te maken temidden alle drukte van het Paasweekend, maar hier is hij dan eindelijk: mijn salamander ring.

Ik hou van dierenfiguren die verwerkt zijn in sieraden, op dit moment heb ik een aantal reptiel-ringen en een uiltje-halsketting-klokje, maar ik zou graag een armband met een katachtige willen hebben (zo eentje van Bvlgari bijvoorbeeld, je weet wel, die ene die ik niet kan betalen). Deze wilde dieren geven een edge aan sieraden, iets vurigs en stralen een sterk temperament uit.

Hebben jullie ook sieraden met (wilde) dieren? En wat vinden jullie ervan?

So, at last a new post! It took me some time to finish this drawing with all the fuss around Easter weekend, but here it is: my salamander ring. 

I love it when animals are incorporated in jewelry, I have some reptile-rings, an owl-necklace-watch, but I would like to have a bracelet with a feline (like the Bvlgari one, you know, the one I can’t afford). Those wild animals give an edge to jewelry, something fiery and it oozes force and confidence.

Do you have any (wild) animal jewelry? And what do you think about it?

7 comments

  1. shiroknowes

    Ja ik heb ook een ring met een hoofdje van een vis erop want dat is ook mijn sterrebeeld !

    • Gaaf! Mijn sterrebeeld is een schorpioen, en dat wil ik liever niet op mijn hand zien moet ik zeggen! Maar een vis lijkt me erg mooi 🙂

  2. Jaren geleden zag ik een prachtige ring in de vorm van een slang… Veel te duur natuurlijk, maar ik heb er nog steeds spijt van dat ik die toen niet heb gekocht. Ik heb sindsdien ook nooit nog een (dieren)juweel gevonden dat me evenzeer aansprak. Echt jammer…

    • Aah, wat jammer ja! Ik heb echt heel lang moeten zoeken, maar mijn eerste slangenring heb ik toen in een mini winkeltje op Sicilië gevonden, was wel zo’n slechte kwaliteit dat hij diezelfde zomer nog is afgebroken 😦

  3. Wauw, mooie tekening! Ik heb een ring met een uiltje erop 🙂

  4. Pingback: Anna’s Animal Jewelry « She Wears

Leave a Reply

