Skinny Straps

Sinds een paar weken ben ik lichtelijk geobsedeerd door de twee sandalen die ik hierboven heb getekend. Wat me zo aanspreekt is het dunne bandje over de tenen. Het is vast niet heel comfortabel, maar who cares, ze zijn mooi en daar gaat het om, toch?

Dus op dit moment staan er drie I-wanna-have zomerschoenen op het lijstje: platte sandalen met een stoere doch chique uitstraling, sleehakken à la Burberry sleehakken met kralen/Afrika-feeling en als laatste een paar sandaalhakken met een dun bandje. Vriendje K. vindt het niks dat dunne bandje, dus vanuit die hoek hoef ik geen hulp te verwachten. Jammer want hij heeft wel oog voor wat je precies staat en binnen je stijl past, wat er nog in je kledingkast mankeert (een soort personal shopper, plus knuffels en kusjes).

Maar dus ben ik zelf op pad gegaan: Bij de Mango in Den Haag ging ik het linkerpaar proberen, dat was helaas niet echt een succes; Een norse verkoopster kwam me een paar in mijn maat brengen en vroeg nog voordat ik de eerste schoen aan mijn voet had of het goed was… Dat was het niet, ik had het gevoel dat mijn voet op elk moment uit de schoen ging vliegen als ik erop ging lopen, dus helaas, droom verbrijzeld. Dit model bestaat ook in sleehak-vorm, ontworpen door Werelse voor Mango Touch (meer hier en hier) alleen online verkrijgbaar.

De tweede paar komt van de Zara, en ik moet toegeven dat ik hem niet aan heb geprobeerd, ik was namelijk op pad gegaan met dichte schoenen, en in die dichte schoenen bevonden zich knal rode sokken. Tja, midden in de Zara op mijn knallende sokken gaan lopen zag ik toch niet meer zitten, dus ik heb alleen de schoen van heel dichtbij bestudeerd. Volgende keer ga ik op ballerina’s en probeer ik ‘m.

En nu jullie, wat vinden jullie van deze schoenen? En hebben jullie al de perfecte schoen gevonden voor deze zomer?

Since a couple of weeks I have been slightly obsessed by the two sandals I’ve drawn above. What I love about them is the skinny strap over the toes. It’s probably not very confortable but who cares, they’re beautiful and that’s the most important, right? 

So right now there are three ‘I-wanna-have’ summer shoes on my list: flat sandals, sturdy but chic at the same time, wedges à la Burberry wedges with beads/an African feeling, and last but not least a pair of sandals with high heel and a skinny strap. Boyfriend K. doesn’t like it, that strap, so I shouldn’t expect any help from him. Too bad, because he has an eye for what fits you and your style, what is missing in your closet (he’s like a personal shopper, plus cuddles and kisses). 

So I went searching on my own: At Mango in The Hague I tried the pair on the left, that wasn’t very successful; A surly girl brought me a pair in my size and even before I had the shoe attached to my foot she asked me if it was oke… Well, it was not, it felt like my foot was gonna slip out of the shoe at any moment, so alas, my dream was destroyed. This shoe exists also in wedge-model, designed by Werelse for Mango Touch (more here and here) only available online. 

The second pair is from Zara, and I have to tell you I didn’t try it on. That is because I went shopping with closed shoes on, and in those shoes I was wearing bright red socks. And well, I didn’t see myself walking around in those very bright socks, so I kept my shoes on and just looked very closely at the skinny strap shoes. Next time I’m going on ballerina’s and I’ll try them on.

And now you, what do you think of these shoes? And have you already found your perfect summer shoes?

9 comments

  1. glasmetwater

    Die van zara lijken me geweldig! 🙂

  2. shiroknowes

    Mooi getekend en ik vind dat bandje juist heel subtiel en maakt je voeten een tikkeltje sexier !

  3. Super zijn ze heeeee. hahaha.. love ittttt

  4. Pingback: Beaded Ethnic Sandals « She Wears

  5. The zara ones are amazing! Get them!

  6. Pingback: MFW: Gucci « She Wears

Leave a Reply

