Rain or no Rain

Met het wisselvallige weer van deze maand blijft altijd de vraag als je de deur uit gaat: jas of geen jas?

De tijd van de vestjes breekt bijna aan maar toch kan er nog regen zitten in de wolken en blijft de wind nog even op winter-modus. Zoals de Fransen het zeggen: en avril, ne te découvre pas d’un fil – oftewel: in april kun je beter nog je jas aanhouden.

Dus te warm voor de winterjas maar nog niet genoeg voor de vestjes, oftewel: het trench-seizoen is begonnen!

Gaan jullie voor de klassieke uitvoering in beige of voor een gedurfdere kleur?

Trench in de tekening hierboven geïnspireerd op een model van Burberry lente/zomer 2012.

With the unstable weather this month the question remains when you leave home: coat or no coat? 

The time for jackets is nearby but there is still some rain in the clouds and the wind is still in winter-mode. As the French say: en avril, ne te découvre pas d’un fil – meaning: in April better keep your coat on. 

So it’s too warm for the wintercoat but just not enough for a light jacket, which means: the trenchcoat season has begun! 

Are you going with the classical beige version or a more adventurous color? 

The trenchcoat in the drawing above is inspired by one of Burberry’s for spring/summer 2012. 

10 comments

  1. femmesterdame

    Ik heb al een paar jaar een beige trenchcoat met bloemen

  2. Moest ik niet meedoen aan de uitdaging om te stoppen met shoppen, dan was ik nu op zoek naar de perfecte trenchcoat in hot pink…

    • Oeh! Dat is wel heel uitdagend! Ik heb een knal rode trench, prachtige kleur, maar ik draag hem bijna nooit. Zonde eigenlijk. Misschien is dat het voordeel van niet shoppen: de vergeten onderdelen uit je kledingkast weer herontdekken!

    • Ik heb ondertussen geleerd om alles uit de kast te halen en veel meer nieuwe combinaties te maken met mijn kleren. Vroeger had ik veel standaard combi’s, maar het is echt leuk om nieuwe dingen te ontdekken 🙂

  3. Ik heb er nog wel een liggen in mijn kast 🙂 Alleen ja … ik ben er denk beetje op uitgekeken? 🙂 haha

    • Uitgekeken op een trench? Kan dat? haha, op mijn rode na hebben ze allemaal een vrij neutrale kleur, dus ik raak er niet zo snel op uitgekeken, maar als er een print op zit kan ik me voorstellen dat dat wel gebeurt? Ik weet niet of dat het geval is?

    • Nee.. misschien ook niet. Ik moet hem eerst maar eens uit mijn kast halen! hahaha

    • Haha, ja, dat helpt! 😀

  4. I love this so much. Awesomeness is all over this blog

Leave a Reply

