Dromerige I Do

elle wedding

Vandaag een tekening die is geïnspireerd op de bruid-editorial van het mei-nummer van de Nederlandse Elle. Niet zomaar bruidsjurken, maar witte jurken of rokken met een rock edge. Ik werd geïnspireerd door de stoere t-shirt-met-jurk combinatie op pagina 148, een heel simpel wit shirtje met een somptueuze jurk/rok. Het contrast maakt het zo veel toegankelijker!

Zou het niet geweldig zijn om ook op een normale dag een geweldig uitbundig item te dragen, gedowngraded met super simpele casual stukken? Binnenkort toch maar dat pailletten jurkje uit de kast halen…

Elle Nederland is een van mijn favoriete tijdschriften, altijd geweldig mooi gestylede shoots, leuke en interessante artikelen. Het is niet alleen mode, het is ook inspirerend, en dat is nou net waar ik naar op zoek ben in een tijdschrift.

Welk tijdschrift(en) vinden jullie echt geweldig? Springt er echt eentje uit of kopen jullie er een aantal om helemaal up-to-date te blijven? Ik ben benieuwd of ik de enige fashionmagaddict ben hier of niet!

Rok in de tekening hierboven geïnspireerd op een struisvogelveren jurk van Alexander McQueen (aw12) en een tullen bruidsjurk van MaxMara (ss12).

Today a drawing inspired by the bridal-editorial in the May issue of the Dutch Elle. Not just bridal dresses, but white dresses with a rock edge to them. I was inspired by the sturdy combination of a simple white tee with a sumptuous dress/skirt. The contrast between the two makes the look so much more accessible!

Wouldn’t it be great to wear a beautiful luxurious item on a normal day, sobered up by a super easy casual piece? Time to breath new life in that sequined dress of mine… 

The Dutch Elle is one of my favorite magazines, always amazingly beautiful styled shoots, nice and interesting articles. It’s not only fashion, it’s also inspiration, and that’s exactly what I am looking for in a magazine.

Which magazine(s) do you think is  amazing? Is there one winner or do you buy a couple to stay completely up-to-date? I’m curious to know if I am the only fashionmag-addict or not! 

Skirt in the drawing above is inspired by a dress of ostrich feathers from Alexander McQueen (aw12) and a tulle wedding dress from MaxMara (ss12). 

29 comments

  1. Euh, wow heb jij dat getekend? Wauw!

  2. Awesome questions!! I like GQ!! This is a wonderfully creative and original site for fashion and beauty!! You may be interested in checking out this useful fashion & beauty blog with product reviews, fashion tips etc. .. http://lucky-fifth.blogspot.com/

  3. Mijn complimenten voor je tekenkunsten hoor. prachtig!!!
    Ik lees graag modeblaadjes.. best standaard dus haha..

    • Dankjewel 🙂
      Ik denk dat elke fashionista wel magazines leest, maar de echte die hards hebben een blog 😛 haha.
      Ik heb stapels magazines ondertussen, heb laatst maar een stapel oude Cosmo’s en Marie Claire’s van jaren geleden samen met een huisgenootje leeggeplunderd en een aantal muren in het huis stijlvol mee gedecoreerd 🙂

    • Echt super gaaf hoor manon 🙂

      Ik ben ook gek op die boekjes 🙂 heerrrrlijk haha

    • Haha, ik ook! Ben zelfs lichtelijk verslaafd denk ik :p

  4. Sabine@TrashFashion

    Wauw, je tekent echt heel goed! Wil je kunstenaar of modeontwerpster worden? Het ziet er nu al zo professioneel uit.

    • Dankjewel voor je complimenten 🙂
      Op dit moment wil ik echt de tekenkant uit, liefst binnen de mode industrie. Ontwerpen zou ik niet willen uitsluiten, maar dat is helaas voorlopig niet mogelijk wegens tijdgebrek. Tekenen kan ik naast mijn studie blijven doen, en daar wil ik ook verder in groeien, en wie weet ooit van kunnen leven.

  5. Echt dikke complimenten voor je tekeningen! Heel leuk dat je zoveel tijd in je posts steekt. Ik reageer niet zo snel op posts maar hier moest ik even iets van zeggen haha 🙂

  6. Wat een prachtige site heb jij zeg, en die tekeningen! Wauw! 😀 Erg leuk

    Mijn favoriete magazines zijn de amerikaanse versies van de cosmo en de elle enzo (maar die lees ik nauwelijks) en sinds kort de nederlandse vogue! 😀

    • Dankjewel!
      Aaah, de Nederlandse Vogue! Ik was niet echt te spreken over hun eerste issue, vond het erg rommelig, maar de tweede is aanzienlijk beter! Heb het met plezier gelezen. Ik merk wel dat mijn smaak in tijdschriften door de jaren heen is veranderd.

    • Bij mij ook hoor, ik merk dat ik nu wat meer van de ‘luxe’ tijdschriften ben en veel meer waarde hecht aan het soort artikelen wat erin staat dan vroeger. Vroeger las ik alles, die tijd is allang voorbij! 🙂

  7. wow heel erg mooi zeg! Je hebt talent!

    Travel in Style

  8. Wauw, echt prachtig! X

  9. Wat gaaf zeg! Prachtige tekeningen, leuke teksten, mooie site!

  10. CinZilicious

    Sooo beautiful!! I love the floral hairband and bun hair do!

    I agree, it’s always nice to wear luxurious items on a normal day. And i always think, we can always dress up nice any day and don’t need a reason to dress up beautiful, 😉

    Cinz
    http://cinzee.wordpress.com

    • Thank you!
      And indeed, everybody wants to feel beautiful, each in your own way, and for us it means wearing beautiful clothes as a form of expression 🙂

  11. tanya

    Hello! Your blog are very interesting! This post are great! If you dont mind, lets follow each other!

Leave a Reply

