Pleated Skirt

De geplooide rok, een van mijn favorieten voor dit seizoen (alhoewel ik er nog geen heb hangen in de kast). Met de zon die steeds meer doorbreekt begin ik weer te verlangen naar zwierige, romantische rokjes in zachte pastel kleuren, lekker cliché.

Ik ben echter nog steeds op zoek naar het perfecte geplooide rokje, niet te lang maar ook niet te kort, boven de knie en van een lekkere lichte stof voor het ultieme zomergevoel. Qua kleur neig ik naar de roze-tinten, mint vind ik heel mooi maar dat is echt een seizoenskleur, over een jaar draagt niemand het meer en ik wil van mijn lovely rokje toch echt wat langer kunnen genieten.

Willen jullie ook zo’n zomers rokje? En voor welke kleur/model gaan jullie? Nog tips waar ik hét perfecte rokje kan vinden?

In de tekening: Geplooide asymmetrisch rokje: Zara – Slingback peeptoes met metalen hak: Zara.

 

 

The pleated skirt, one of my favourites for this season (although I haven’t one yet). With the sun peaking out from behind the clouds I begin to desire jaunty, romantic skirts in pastel colour, cliché, I know. 

I am still searching for the perfect pleated skirt, not too long, not too short, above the knee and made of light fabric for the ultimate summer-feeling. For the colour I am inclined towards a pink palette, mint looks lovely but that really is a seasonal colour, in a year no one will wear it anymore and I would like to be able to wear my lovely skirt a bit longer than that. 

Do you also want a summery skirt? And which colour/model do you choose? Have you some suggestions for the perfect pleated skirt? 

In the drawing: Pleated asymmetric skirt: Zara – Slingback peeptoes with metallic heel: Zara. 

29 comments

  1. Ik ga voor een korte uitvoering net t/m de knie, zacht rose. Volgens mij kun je voor een zwierig rokje een kijkje nemen bij H & m !

    • Bij de H&M heb ik tot nu toe nog geen plooien kunnen ontdekken op de lengte die ik wil, maar wie weet… 🙂

    • O jammer, dacht dat ze haast ongeveer de zelfde assortiment kleding hadden als bij ons, ik woon in Italie en heb ze bij mij wel gezien, hoop dat je nog wat vind !

    • Aaah, ik ben jaloers! 😛 het is mij weleens opgevallen dat het assortiment anders is in het buitenland, balen als het item dat je wil daar net tussen zit!

    • Geef het niet op en een prettige dag !

  2. Weer een prachtige illustratie!

  3. echt hele mooie tekeningen maak je!

    Travel in Style

  4. Prachtige tekening weer.. ik ben niet zo van dit soort rokjes.. vind het al snel tuttig??!! Maar .. zeg nooit nooit 😉 liefs

    • Dankjewel! En ja, ze kunnen inderdaad heel tuttig zijn, lijkt mij beter om ze met bijvoorbeeld een stoere bomberjack/baseballjack te combineren, of een simpel/band t-shirt om het vrouwelijke erin te houden en de tuttige kant te verbannen 🙂
      En zeg nooit nooit, ja die uitspraak is een grote vriend van me ondertussen 😛

  5. Wat heb jij een gave blog zeg!! Following you!

    By the way, doe je mee met mijn giveaway!? Je kunt 2 kaartjes winnen voor House Couture! Een party met een tintje fashion! @ http://dutchblossom.blogspot.com/2012/05/giveaway-house-couture-tickets.html

    • Dankjewel! Ik kan helaas niet op 3 juni, dan zit ik nog midden in mijn tentamens helaas dus dan zijn alle feestjes verboden. Bibliotheek, kamer, bed, that’s it for me 😦

  6. CinZilicious

    Great post! I like the pleated skirt look too and i got quite a few at home, long and short length. I agree with the mint color, definitely is a trend thing,lol….My fave is my green and grey long pleated skirts that is perfect for work, where i just tuck in a top and belt it, and wear my heels and im all set!

    Hope you find your perfect pleated skirt!!! HAve a fab weekend too=D

    Cinz
    http://cinzee.wordpress.com

    • Thank you! I’m a little bit jealous of you, why can’t I find lots of pleated skirts? I’m sure they have a secret agreement, when I walk into a store they all hide!
      Have a wonderful weekend! 🙂

  7. This is just so beautiful! x
    paperplaneslmc.blogspot.com

  8. I love pleated skirts too. Great for summer and spring. I have a navy one from Topshop but a pink one is something I would love too – very feminine! Your drawings are beautiful. You are very talented 🙂

  9. Wow wat maak je geweldige tekeningen, echt eens iets anders in blogland, leuk!!!
    Xx

  10. Bonjour Manon,
    Magnifiques tes dessins :-)! Cette jupe plissée, même si je l’ai spottée il y a quelques temps, je n’ai toujours pas franchi le pas d’en chercher une et de trouver mon bonheur!
    Te ne le croira pas, mais avant de me mettre à la photo, je dessinais beaucoup…je suis donc très admirative de te oeuvres! A très vite,
    Yeba

    • Salut Yeba!
      Quel plaisir de te retrouver ici 🙂 A propos de jupe plissée, je crois avoir trouvé ‘la’ jupe chez Mango, enfin!
      Merci pour le compliment! J’ai essayé la photo, mais je m’exprime plus facilement avec le dessin, et puis c’est quelque chose que je peux faire bien au chaud chez moi 🙂 Mais je suis curieuse de voir quelques un de tes dessins?
      xx

  11. Wow that’s talent right there. I love it x

  12. nelwil

    your drawings are truly amazing.
    I just love them, they’re so elegant and free

  13. This is such a beautiful drawing! All of the ones on your blog are. I wish I could find a skirt like that in real life! That shade right between coral and pink, perfect for summer.

Leave a Reply

