Beaded Ethnic Sandals

look alike burberry - zara sandals

Al sinds de Spring/Summer ’12 show van Burberry droom ik over prachtige sandalen met een geschilderde houten kralen ketting erop, ja, op de schoen. Lekker zomers, playfultribal/ethnic, opvallend, kleurrijk en ga zo maar door. Maar ik ben misschien de grootste Burberry fan die er is, mijn portemonnee is dat bepaald niet. Dus moest er een oplossing worden gevonden.

Zoals jullie misschien al hadden gemerkt, ben ik nogal creatief ingesteld. Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een mooie sandaal (met een reusachtige hoge hak) waar ik met creativiteit op los kon laten. Bij Zara de fel begeerde items op de kop getikt (daar had ik hier al over geschreven en getekend) die vriendje K. maar niks vond. Maar ik ging koppig door, een paar honderd houten geschilderde kralen gekocht en een nacht lang mijn plannetje uitgevoerd (benodigheden: kralen, draad, slotjes, ringen, hele foute harde muziek en dan lekker mee zingen, keeps your spirits up). Toen mijn creatie af was, vond K. ze toch al een stuk beter uitzien (tja, de kleur was nog niet helemaal goed, maar K. is niet snel tevreden…).

Al met al heb ik nu in één klap twee schoenen van mijn wishlist voor deze zomer: zowel de strappy sandals als de Burberry look-alikes. Ze lopen heerlijk en ze zijn uniek, wat wilt een mens nog meer?

En wat vinden jullie ervan? Willen jullie al een how to DIY-post?

In de tekening: Sandalen: Zara

Since the Spring/Summer ’12 show of Burberry I have been dreaming of their beautiful sandals with painted wooden beads hung over the shoe. Perfectly summery, playful, tribal/ethnic, striking, colorful and so on. Maybe I am the biggest Burberry fan there is, but my bank account certainly is not. So I had to find a solution. 

As you may have noticed, I am kind of creative. So I started looking for a pair of beautiful sandals (with a very high heel) I could work with. I found them at Zara (I already told you about my search here), but boyfriend K. didn’t really like them. But stubborn as I am, I bought a few hundred painted wooden beads and worked a night long on my project (for this you need: beads, wire, clasps, rings, really bad music you can sing along to, keeps your spirits up in the mid of beads-madness). When my newest creation was finished K. did say it was a lot better than before (well, the color wasn’t just right yet, but K. is not easily satisfied…). 

So two birds with one stone: strappy sandals and Burberry look-alikes were both on my wishlist. They are comfortable and unique, what could I want more? 

What do you think of my customized shoes? And do you want a how-to-DIY-post? 

In the drawing: Sandals: Zara

     

Klik om te vergroten – Click to enlarge

21 comments

  1. Leuke schoenen 🙂 ook goed ge-DIY-ed ‘t ziet er netjes uit 🙂 Ik zou best zo’n DIY-post willen zien 🙂

  2. Dat is leuk! Ik word er helemaal enthousiast van! Ik krijg gelijk ideeën voor mijn oude schoenen 😀
    Prachtige getekend weer!

  3. shiroknowes

    Enige schoentjes en mooi uitgevoerd, jij bent echt creatief meid !!!

  4. Prachtig zoals steeds. Ik ben verliefd op je tekentalent! Leuke DIY zeg! Wil ik wel eens zien!

  5. DIYDutch

    Helemaal leuk! En natuurlijk willen we een DIY post zien!
    x Z

  6. nice idea 🙂 if you can then please do DYI , where did you buy the beads ?

    • I will do a DIY post as quick as I can (still have a lot of studying to do before *sight*).
      I bought the beads at a shop called Bijoux le Nur in Leiden, but it’s the kind of beads you should be able to find in a Bijoux Brigitte too I hope. Otherwise just go to a shop that looks overly creative or buy simple unpainted beads (those or more easy to come by) and paint them yourself, how creative is that!!

    • thx, and I will be waiting for the post 🙂 good luck with studying, but I guess the weather helps since it got cold again ….

    • well yes, the weather kind of helps to study, but I would still prefer the sun, then at least I can go outside in between trying to understand what people wanted 400 years ago, grrummf (they probably wanted sunny weather too, I’m sure, but I don’t think I will find any evidence for that…)

  7. Omg. LOVE. Hello, Zara, you’ve officially just made my shoe closet one more pair over-capacity! Check out my shoe-addiction here: http://www.fashionsalute.com – Will be adding these beaded-beuts to my list! LOVE. XX

  8. mijn eerst geboren voor die schoenen! hemels jong!

  9. Super leuk 🙂 Er leuk bedacht meid!! je kunt de kraaltjes er ook weer afhalen, dat is ook echt tof.

  10. Heel tof gedaan! En super dat ze uniek zijn. DIY levert vaak kledingstukken of accessoires op waar anderen jaloers op zijn. Helaas ben ik niet zo handig!

    • Dankjewel! En inderdaad, DIY-items vallen altijd op.
      En voor deze DIY hoef je niet heel handig te zijn, als je maar kraaltjes kan rijgen en een knoopje kan leggen komt het goed. Ik post binnenkort een DIY-post 🙂

  11. Ik heb deze sandalen ook maar dan van Esprit. Ik heb er laatst een artikel over geschreven. Deze zijn wel zonder kraaltjes. Het idee is erg leuk met kraaltjes, het fleurt enorm op! 🙂

    Ik wilde nog even zeggen dat ik nét je blog heb gevonden en verrast ben door je mooie layout!

    • Dankjewel 🙂
      En ja, iets simpels als een kralenrijtje op een schoen maakt het zoveel leuker!! (en het is simpel te maken!)

  12. Pingback: MFW: Gucci « She Wears

Leave a Reply

