The Perfect Eye Liner

Yeux de biches, zo noemen de Fransen het eyeliner krulletje op het bovenste ooglid. Denk Brigitte Bardot met haar verleidelijke doch kwetsbare blik, de lieve en ondeugende oogjes van Audrey Hepburn in Breakfast at Tiffany’s of de niet bepaald subtiele schildering om wijlen Amy Winehouse’s kijkers.

Al een aantal jaren draag ik bijna elke dag eyeliner, dus ik heb er een hoopje getest en ondertussen kan ik dat krulletje bijna blind tekenen (maar natuurlijk gaat het helemaal mis op het moment dat ik ‘s ochtends haast heb). Ik ben eerst begonnen bij een goedkope variant om eens te kijken of ik het wat vond, maar na enkele dagen prutsen met het onding besloot ik voor betere kwaliteit te gaan. Het werd een Dior penseeltje waaraan je moest draaien zodat er liquid liner uit zou komen. Klinkt heel handig, maar na een paar weken is de liner in het penseeltje opgedroogd en wordt het dus steeds moeilijker om de perfecte lijn te trekken. Toen ben ik op zoek gegaan naar een eyeliner die dit probleem niet zou hebben, en zo kwam ik uit bij de Guerlain Eyeliner Noir Ebène.

Deze eyeliner is perfect zwart, dekt heel mooi en blijft lichtelijk glanzend nadat hij is opgedroogd, wat overigens vrij snel gebeurt. Het penseeltje is heel fijn en soepel, een ultra precies lijntje is opeens makkelijk! Doordat het penseeltje in de liner zelf bewaard blijft kunnen er zich geen klonten vormen of op ophopen. Het nadeel is dat deze eyeliner niet waterproof is, dus bij regen heb je kans op uitlekkende make up. Bij slecht weer gebruik ik dus een waterproof eyeliner van de Sephora (van vriendje K. gekregen nadat ik had beweerd geen waterproof eyeliner te kunnen vinden) op de kwetsbare plek: het staartje aan de buitenkant van het oog.

Gebruiken jullie ook eyeliner? Doen jullie een heel dun streepje boven de wimpers of gaan jullie voor de meer extreme versie? En welke liner gebruiken jullie, nog tips?

In de tekening: Eyeliner pour les yeux Noir Ebène – Guerlain

Yeux de biches, that is what the French call the eyeliner curl on the upper eyelid. Think of the seductive but fragile eyes of Brigitte Bardot, the cute and cheeky eyes of Audrey Hepburn in Breakfast at Tiffany’s or the not very subtle paintings around the eyes of late Amy Winehouse. 

For a couple of years now I’ve been wearing eyeliner nearly every day, so I did test a couple and I can draw the curl blindly (hasty mornings are of course an exception, then of course everything goes wrong). I started with a cheap liner to see how it would look on me and after a couple very creative make up days I decided I needed better quality. I bought a Dior pencil liner, you had to turn one end so the liner would flow into the brush. Sounds really handy, but after a couple of weeks the liner began to dry in the brush, making it more difficult to use. That’s when I started looking for an eyeliner without the brush-drying problem and I found the Guerlain Eyeliner Noir Ebène. 

This eyeliner is perfectly black, it has a good covering and keeps a glaze even when dry, which it does quite fast. The brush is very fine and flexible, an ultra precise line is suddenly easy! The brush stays in the liner when you’re not using it, which keeps it from drying. The disadvantage is that the liner is not waterproof, so in case of bad weather there’s a possibility of running make up on your cheeks. In this case I use a waterproof eyeliner from Sephora (a present from boyfriend K. after I complained I could find a waterproof eyeliner) on the outside line which is most vulnerable . 

Do you use eyeliner? Do you draw a very simple and thin line just above your lashes, or do you go for a more extreme version? And which liner do you use, any suggestions? 

In the drawing: Eyeliner pour les yeux Noir Ebène – Guerlain

15 comments

  1. Ik heb net de kunde van ‘een lijntje tekenen met een oogpotlood’ onder de knie gekregen, een eyeliner gebruiken is vragen om problemen. Ik benijd wel iedereen die deze kunst onder de knie heeft

    • haha, ik snap wat je bedoelt, daar is elke eyeliner-vrouw geweest! wat ik als truc gebruik als het niet direct lukt is om met een oogpotlood de contouren te tekenen en dan als het ware inkleuren met de eyeliner, op die manier krijg je er handigheid in en heb je een mooie vorm die je perfect kunt spiegelen. Want direct met eyeliner en dan moeten corrigeren is inderdaad vragen om problemen 😛

  2. Ik gebruik ook een eyeliner maar een (oude) van Yves Rocher. Heb het zeker al 6 jaar en hij is leeg aan het raken dat terwijl het perfect dekte en niet af gaf.

    • wow, als je hem al 6 jaar gebruikt en hij is nog steeds even goed, dan heb je wel een hele goede te pakken! Dat is me sowieso weleens opgevallen bij Yves Rocher, hun producten zijn van zeer goede kwaliteit in verhouding tot de prijs.

    • WAT!!! 6 jaar!!! Record dit!! hihi

  3. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet gebruik hahaha!!.. Ik heb het wel gekocht.. budget natuurlijk om een keer te proberen. Maar…. ben bang dat het mij niet staat 🙂

  4. Inmiddels draag ik ook alweer iets van 3 jaar eyeliner. Soms extremer dan de andere keer, ligt er maar net aan wat ik ga doen en wat ik aan trek. Momenteel gebruik ik een liquid liner van essence. Werkt ook prettig en is goed zwart. Al moest ik eerst aan het kwastje wennen.

  5. De tekening leek net een foto! :O
    Ja ik draag eyeliner, en dan gecombineerd met red lips!
    Hangt een beetje af van mijn verdere look hoe ver ik ga met de eyeliner.
    De perfecte eyeliner heb ik nog niet gevonden trouwens. When I do I’ll let you know 😉

  6. iLaktionova

    Great post! Thnks!

    ilaktionova.blogspot.com

  7. Hello! I don’t know if you’ve heard of it, but there’s this Blogging Awards thing going on, and I have nominated you blog!
    It’s one of the blogs I’m currently following, and I really like your posts and illustrations!

    +++
    Joana ID from http://draftsandexpectations.wordpress.com/

  8. Hi Manon, I Find Your Blog Inspiring so I Just Nominated It For Two Blog Awards ~ Here it is: http://stylekrunch.com/2012/06/18/and-the-award-goes-to/

  9. I use MAC fluid liner – I love being able to control the brush and make the line as thin or as thick as I like.

  10. I love liner, I never leave home without it! I usually go for a nice thin line with a cat tail at the end. but sometimes I like a bit more drama so i play with the thickness and colors

    ~Sherine
    Stop by, say HI!
    Confessions Of A City Girl

  11. I use eyeliner all the time. I tend to draw my lines pretty thick. I like it dramatic. great post!

  12. Pingback: Cosmetic Crash « She Wears

Leave a Reply

