Cuddle Clothes

Iedereen kent wel die lekkere hoodie voor in de winter op de bank, maar wat trek je aan als je voor ultiem comfort en relaxedheid wilt gaan in de zomer, en daarbij ook nog eens modieus voor de dag wilt komen? Het was voor mij jaren lang een raadsel, totdat ik vorige week deze heerlijke knuffel-trui bij de Zara kocht.

De knuffel-trui is heerlijk zacht maar niet te warm, geen lange mouwen dus een ras-echte zomer topper. Daarnaast heeft hij ook niet een te hoog bank-hang gehalte waardoor hij overdag met een mooi rokje (of een broek met hakken) goed staat. Hij is niet extreem chic, maar dat hoeft ook niet bij een knuffel-trui. Vriendje K. is het niet helemaal eens met de term ‘knuffel-trui’, want als ik de trui zou dragen zou ik mezelf teveel willen knuffelen in plaats van K., en dat kan natuurlijk niet!

Hebben jullie ook een zomer-versie van de bank-hang-hoodie? Of is dat echt alleen iets voor in de winter?

In de tekening: Katoenen trui: Zara – Geplooide rokje: Mango – Leren ballerina’s: Van Haren

Everybody has that perfect hoodie for in the winter on the couch, but what to wear in summer for ultimate comfort and relaxing, and still be fashionable? This had been a problem for me for years, but finally I found the solution at Zara: a cuddle-jumper. 

The cuddle-jumper is deliciously soft but not too warm, no long sleeves so it is a really good summer piece. Besides it does not ooze that winter-couch-potatoing, so it is lovely during the day with a little skirt (or pants and heels). It is not the summum of chic, but that is not required for a cuddle-jumper. Boyfriend K. is not that happy with the name ‘cuddle-jumper’, he suspects me of wanting to cuddling more with myself (and the cuddle-jumper) than with him, and that is out of the question of course! 

Do you also have a summer version of the winter-couch-potatoing-hoodie? Or is that only a winter-thing for you? 

In the drawing: Cotton sweater: Zara – Pleated Skirt: Mango – Leather ballerinas: Van Haren

5 comments

  1. Ik heb gewoon een verslaving aan mijn fleecedeken. Zelfs in de zomer.

    • Je bent niet de enige! Ik heb er drie (ze hebben elk een naam maar willen graag anoniem blijven), en we zijn onafscheidelijk 🙂

  2. Ik had altijd een wit long sleeve hoody shirt voor in de zomer. Super zacht en comfy voor als je net uit het zeewater kwam en pitabroodjes met kaas ging roosteren op t kampvuur op t strand. Helaas is dat item met de jaren versleten (en nog lekkerder gaan zitten) dus tot een jaar geleden droeg ik m eigenlijk alleen nog maar binnen. En nu is hij ter ziele:(
    Wil heel graag een nieuwe.

    • Dat zijn de beste kledingstukken! Een heerlijke zachte trui met de mooiste herinneringen aan gelinkt, wat wil een mens nog meer?
      Ik hoop dat je een nieuwe zomer trui kan vinden die net zo fijn is als de vorige (amen).

  3. Zara and Mango are my 2 favourite high street stores! They’re pieces are so chic and sophisticated. Unfortunately we do not have a Mango in my home town anymore 😦

Leave a Reply

