Healthy Haircut

new haircut healthy hair

English below

Voor het eerst sinds tien jaar heb ik tegen de kapper gezegd: ‘knip maar wat nodig is’ in plaats van de normale ‘maximaal vijf centimeter’. Laatste tijd dat ik naar de kapper was geweest was twee jaar geleden, dus mijn haar was heel lang (kappers reactie toen hij dat zag: ‘wow, mag ik daarin knippen?’) en behoorlijk toe aan een flinke knipbeurt. En ik moet zeggen, ik ben er echt heel blij mee, voor een keer een grote knipbeurt kan heel goed zijn. Eindelijk ziet mijn haar er weer gezond uit, perfect luchtig voor in de zomer maar nog steeds meer dan lang genoeg.

Zijn jullie ook zo bang om de kapper zijn gang te laten gaan, of durven jullie het wel altijd aan?

For the first time in ten years I told the hairdresser: ‘cut what you need to cut’ in stead of the usual ‘maximum five centimeters’. Last time I went to the hairdresser was two years ago, so my hair was very long (stylist’s reaction when he saw it: ‘wow, can I cut into that?’) and really needed a new cut. And I have to say, I am very happy with my shorter hair, for once a big haircut can be good. At last my hair looks healthy again, perfectly breezy for the summer but still more than enough length. 

Are you also kind of afraid of the hairdresser with his scissors, or are you more of a daring person? 

5 comments

  1. Vroeger was ik als de dood dat er iemand in mijn lange haren knipte. Tot ik enkele jaren geleden gewillig mijn haar eens tot iets korter dan schouder lengte liet knippen. Het is eigenlijk vanaf toen dat ik het met een gerust hart liet korter knippen want ik kreeg veel complimenten. Momenteel is het al terug lang maar ik denk er aan -ook al is het niet kapot want ik ga wel vaak naar de kapper 😉 – om het na de zomer terug kort te knippen 🙂

    • Ik had vroeger een vaste kapster, en zij mocht altijd doen wat ze wilde, ze hield ook van lang haar dus ik was niet bang. Maar ik ben toen een keer misgeknipt door een andere vrouw, en dat vergeet ik nooit, jarenlang haar-groei-werk zo maar weg, tss. En toen is mijn kapperphobie eigenlijk begonnen, en nu dus eindelijk overwonnen, ha!

    • Dan kan ik dat wel begrijpen hoor! Ik heb mijn haar ooit eens kort moeten knippen omdat het allemaal uitviel en een keer omdat het allemaal kapot was. Ik dacht dat ik stierf op de stoel 😀

  2. Ohh, it’s good to hear that someone else also let their hair grow for two years! I used to get my hair cut regularly but went through a phase of putting off going. I never feel comfortable in hair salons but I know it does need some trimming so I will have to give in at some point! 🙂

    • I am always afraid they will cut too much, so that’s the reason I didn’t go for so long. But in the end, my hair was just so flat and damaged I couldn’t wear it down anymore, so in the end, I did go, and I am happy it turned out so well. But it took me weeks to prepare for that moment, muster the courage to actually make an appointment 😛

Leave a Reply

